We hebben gezinsuitbreding gehad. Mag ik u voorstellen: Toon!
Het was me gelukt om (eindelijk) door te dringen tot de gewelven van een grote organisatie met de naam Eneco. Ik had me in Mei 2012 aangemeld voor een testproject met het apparaat: “Toon”. Helaas zat ik niet in het testtraject, want dat bleek stiekem af te hangen van je woonplaats en de apparatuur die je hebt. Deze landelijke uitnodiging was dus achteraf gezien, niet voor iedereen bestemd. Maar goed; Ik was er erg snel bij, dus ik heb me aangemeld om als eerst een “Toon” te krijgen, zodra hij verkocht zou worden.
Na een tijdje kreeg ik een mail (precies midden in mijn vakantie) met de vraag of ik nog altijd interesse had. Ik reageerde vrijwel direct na mijn vakantie, maar toen bleek de eerste batch (waar ik me als 1 van de eersten voor had aangemeld) al helemaal op te zijn. Nadat ik blijkbaar ook niet in de tweede batch zat, kreeg ik te horen dat ik bij de derde batch kon rekenen op de “Toon”.
Ik spreek eindelijk een dame van de klantenservice die me belooft dat er zo snel mogelijk iemand van Eneco contact met me op zou nemen voor de installatie. We nemen het contract stap voor stap door en nemen vervolgens mijn bevestigende woorden op op een bandje. Een paar dagen later ontvang ik een envelop met daarin de gegevens die de monteur nodig heeft om het apparaat te activeren. Ik werd beloond door mijn aanhoudende berichten naar Eneco en kon dus gelukkig nog steeds rekenen op de vroege vogel actie, de gratis monteur.
Na ongeveer 6 weken niks meer te hebben gehoord, krijg ik een telefoontje van Eneco. Deze dame vraagt of ze me wat vragen mag stellen. Of ik interesse zou hebben in “Toon”? Ik vertel haar netjes, dat ik reeds de activatiecode heb ontvangen, maar wacht op een installatie afspraak. Dit bevreemd haar, maar ze werkt haar administratie bij en ik zou snel een telefoontje kunnen verwachten voor de installatie.
Enkele dagen later vul ik op de website een formulier met de vraag wanneer ik een installatie afspraak kan maken en wordt ik inderdaad al vrij snel gebeld door Eneco, wederom door een dame. Deze dame is allervriendelijkst en vraagt me hoe de “Toon” bevalt. Ik vertel haar dat haar toon wat mij betreft prima bevalt, maar van een apparaat dat “Toon” heet, ontbreekt nog ieder spoor.
Als dan toch eindelijk het verlossende telefoontje komt, waarin een goede man vraagt, of ik een installatie afspraak wil maken, kan ik eindelijk zaken doen. Ik maak een afspraak voor een week later en ik bevestig aan hem dat ik de activatiebrief met code al had ontvangen. Donderdag tussen 08.00 en 12.00 uur.
Dan is het donderdagmorgen. Ik heb mijn wireless netwerk thuis al wijd open gezet, zodat de “Toon” via internet met Eneco kan communiceren. Om 07.45 uur gaat de bel al. “Hallo, ik ben Andre en ik kom Toon ophangen.” Ik maak er een standaard grapje over om het ijs te breken. De goede man is erg gezellig op de vroege morgen en alle grapjes heeft hij al gehoord want hij heeft er al zeer veel opgehangen. Andre is met zijn goede been uit bed gestapt en doet met mij een rondje door het huis. Alles is er klaar voor om de nieuwe slimme thermostaat “Toon” te installeren! Ik laat mijn vrouw en dochter achter met de gezellige Andre. Hij zwaait me ook nog even uit als ik met de scooter voorbij de voordeur rijd.
Na anderhalf uur is mijn cv ketel, energie meter en gasmeter op de Toon aangemeld en kunnen we het verbruik inzien. Het ziet er supergaaf uit. We hebben de cv al ingesteld met geavanceerde programma’s en zien ook precies wanneer de douche heeft aangestaan, we hebben gekookt of koffie hebben gezet. De bedoeling is, dat we door dit apparaat een beter inzicht krijgen in ons verbruik en daardoor ook weten waar we op moeten letten in ons dagelijkse leven.
Het schijnt dat Toon ons eerst een beetje moet leren kennen en dat we dus over een tjidje pas resultaten kunnen verwachten. Toon toont ons wel het weer van de komende dagen, de buienradar en ook eventueel file info. De toekomst zal ons leren dat we ook van afstand de Toon kunnen bedienen met diverse Apps. We zijn erg benieuwd. Het is een leuke gadget, kijken of Toon ons ook kan helpen met besparen op verbruikskosten. Wordt vervolgd...
Toon, welkom in ons team!
Reacties
Een reactie posten